WooCommerce to darmowa wtyczka do najpopularniejszego systemu CMS na świecie - Wordpress'a. Wtyczka WooCommerce umożliwia nam stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu zarówno dla dużych, jak i małych sklepów.

Ponad 30% wszystkich sklepów na świecie używa właśnie WooCommerce.

Funkcjonalność, którą otrzymujemy zaraz po zainstalowaniu jest wystarczająca dla wszystkich początkujących, a w razie potrzeby można zawsze wspomóc się tysiącami różnych wtyczek.

Przewiduje się, że większość biznesów w przyszłości przeniesie swoje sklepy do internetu, już teraz każdego dnia powstaje masa nowych sklepów internetowych.

  1. W panelu administratora, z bocznego menu po lewej stronie najeżdzamy kursorem myszki na zakładkę "Produkty".
  2. Z rozwijanego menu przechodzimy do zakładki "Kategorie".
  3. Wypełniamy nazwę naszej kategorii, następnie wybieramy hierarchę - czy kategoria ma być kategorią główną czy podkategorią.
  4. Dodajemy opis naszej kategorii.
  5. Klikamy na przycisk "Dodaj nową kategorię".

  1. W panelu administratora, z bocznego menu po lewej stronie najeżdżamy kursorem myszki na zakładkę „Wygląd”.
  2. Z rozwijanego menu przechodzimy do zakładki „Menu”.
  3. W tym kroku musimy najpierw włączyć dodawanie kategorii produktów do menu.
  4. W prawym górnym rogu należy kliknąć na przycisk "Opcje ekranu", następnie zaznaczyć "Kategorie produktów" jako aktywne, pojawią się one w po lewej stronie menu dodawania elementów menu.
  5. Następnie wybieramy kategorię, które chcemy dodać do menu, zatwierdzamy nasz wybór przyciskiem "Dodaj do menu". Wybrane kategorie pojawią się w strukturze menu.
  6. Zapisujemy nowe menu przyciskiem "Zapisz menu".

  1. Każda pozycja w menu posiada opcje, które możemy wywołać naciskając małą strzałeczkę na końcu każdego bloku w menu.
  2. Po naciśnięciu strzałki, rozwinie się menu, w którym możemy wybrać opcję "Usuń".
  3. Następne zapisujemy menu przyciskiem "Zapisz menu".

Dodawać atrybuty/cechy do naszych produktów możemy na dwa sposoby, oba poznacie za chwilę i zdecydujecie sami, który Wam bardziej pasuje.

Sposób 1

Polega na dodaniu atrybutów/cech z poziomu menu atrybutów. Nie jest to metoda, która sprawi, że atrybuty pojawią się przy naszych produktach, ponieważ nie dodajemy ich do produktów, a jedynie do "bazy" dostępnych atrybutów.

  1. W panelu administracyjnym, po lewej stronie najeżdżamy kursorem myszy na zakładkę "Produkty", z rozwijanego menu wybieramy zakładkę "Atrybuty".
  2. W polu "Nazwa" podajemy nazwę naszego atrybutu, po czym wciskamy przycisk "Dodaj atrybut".
  3. Następnie klikamy na odnośnik "Konfiguruj taksonomię", w której będziemy mogli dodawać cechy poszczególnych atrybutów.
  4. Każdy atrybut posiada swoją taksonomię - będzie to zbiór cech/wartości określających dany atrybut.
  5. Podajemy nazwę wartości/cech w polu "Nazwa", a następnie klikamy "Dodaj nowy _nazwa atrybutu_".

Sposób 2

Polega na dodaniu atrybutów oraz cech podczas dodawania nowych produktów. Jest to lepsza metoda, ponieważ możemy od razu przypisać dany atrybut do produktu, który aktualnie dodajemy do naszego sklepu.

  1. W panelu administracyjnym, po lewej stronie najeżdżamy kursorem myszy na zakładkę "Produkty", z rozwijanego menu wybieramy zakładkę "Dodaj nowy".
  2. Następnie przechodzimy do zakładki "Atrybuty".
  3. Po kliknięciu na "Nowy atrybut" rozwinie nam się lista dostępnych atrybutów do wyboru.
  4. Po wybraniu "Nowy atrybut" oraz kliknięciu przycisku "Dodaj", niżej pojawią się pola, w których możemy podać nazwę dodawanego atrybuty oraz w polu obok, dodać wartości/cechy do dodawanego atrybutu.
  5. Po dodaniu wszystkich wartości/cech, klikamy "Zapisz atrybuty".

Dodawanie wartości/cech do istniejących atrybutów

  1. Wybierając istniejący atrybut z rozwijanej listy, możemy dodać do niego nowe wartości/cechy. W tym celu należy wybrać pożądany atrybut oraz kliknąć "Dodaj".
  2. Możemy wybrać istniejącą wartość/cechę.
  3. Lub dodać nową wartość/cechę.
  4. Po dodaniu nowych wartości lub wybraniu istniejących, klikamy "Zapisz atrybuty", przypiszą się one do produktu, który aktualnie dodajemy lub modyfikujemy.
  5. USUWANIE - Po najechaniu nad pole atrybutu, możemy również usunąć albo raczej odpiąć atrybut od naszego produktu.

  1. Z menu po lewej stronie w panelu administracyjnym, po najechaniu kursorem na zakładkę "Produkty", rozwinie się submenu, z którego wybieramy "Dodaj nowy".
  2. Podajemy nazwę dodawanego produktu.
  3. Następnie dodajemy opis. Woocommerce posiada dwa pola opisu, jeden krótki, który pojawia się zaraz pod ceną naszego produktu na stronie produktu. Oraz opis długi, który znajduje się w niższej części strony produktu.
  4. Wybieramy odpowiednią kategorię produktu. Nie wybranie żadnej kategorii przypiszę produkt do domyślnej kategorii, która tworzy się automatycznie przy instalowaniu Woocommerce i nazywa się "bez kategorii".
  5. Konfigurujemy produkt wybierając jego rodzaj, w naszym przykładzie jest wybrany "produkt prosty" (instrukcja do produktów z wariantami znajduje się poniżej).
    Podajemy cenę produktu, cena promocyjna oznacza dodatkowy znaczek przy zdjęciu produktu informujący, że produkt jest w obniżonej cenie. "Cena promocyjna" musi być niższa, niż cena regularna.
    Dodajemy atrybuty do naszego produktu.
  6. Po prawej stronie panelu znajdziemy pola, w których możemy wybrać lub dodać obrazek naszego produktu, jak również stworzyć galerię dla naszego produktu.
  7. Ostatnim krokiem jest "Opublikowanie" naszego produktu w naszym sklepie. Jeżeli produkt nie jest jeszcze gotowy do publikacji, możemy użyć przycisku "Zapisz szkic" i dokończyć później.

Produkty z wariantami dodaje się identycznie jak produkty proste, do momentu, w którym musimy wybrać atrybuty, z których stworzymy warianty.

  1. Z menu po lewej stronie w panelu administracyjnym, po najechaniu kursorem na zakładkę "Produkty", rozwinie się submenu, z którego wybieramy "Dodaj nowy"
  2. Podajemy nazwę dodawanego produktu.
  3. Następnie dodajemy opis. Woocommerce posiada dwa pola opisu, jeden krótki, który pojawia się zaraz pod ceną naszego produktu na stronie produktu. Oraz opis długi, który znajduje się w niższej części strony produktu.
  4. Wybieramy odpowiednią kategorię produktu. Nie wybranie żadnej kategorii przypiszę produkt do domyślnej kategorii, która tworzy się automatycznie przy instalowaniu Woocommerce i nazywa się "bez kategorii".
  5. Konfigurujemy produkt wybierając jego rodzaj, w naszym przykładzie jest wybrany "Produkt z wariantami" (instrukcja do produktów prostych znajduje się powyżej).
  6. Po wybraniu "Produkt z wariantami", musimy przejść do zakładki "Atrybuty".
  7. Z listy "Nowy atrybut" wybieramy atrybuty, na podstawie, których stworzymy warianty.
  8. Bardzo ważne jest, żeby wybrać odpowiedni atrybut, jego wartości i zaznaczyć opcję "Dla wariantów", potwierdzając całą operację przyciskiem "Zapisz atrybuty". Opcja "Dla wariantów" sprawia, że wybrane wartości z danego atrybutu będą naszymi wariantami.
  9. Następnie tworzymy warianty ze wszystkich wybranych atrybutów wybierając opcję "Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów", potwierdzamy przyciskiem "Idź". Woocommerce utworzy warianty lub kombinacje wariantów, jeżeli wybieramy więcej, niż jeden atrybut do utworzenia wariantów.
    Np. koszulki, chcemy zaoferować 3 kolory koszulek w 3 rozmiarach, musimy wybrać atrybut "kolor" oraz "rozmiar", dla obu atrybutów zaznaczyć opcję "Dla wariantów" i "Utworzyć warianty ze wszystkich atrybutów".
    Woocommerce utworzy wariant dla każdego koloru koszulki w trzech różnych rozmiarach, czyli otrzymamy 9 różnych koszulek. Każda koszulka będzie mogła mieć inne zdjęcie, różną cenę, różny koszt/czas wysyłki, różny stan magazynowy.

Na tym właśnie polegają produkty z wariantami. Jest to zawiłe i skomplikowane na początku, ale z czasem jest dużo łatwiejsze.

Tak, oferujemy integrację z systemem Przelewy24 na preferencyjnych warunkach. Integracja jest wykonywana za darmo. Jedyny koszt, to prowizja w wysokości 1,5% od każdej transakcji.

Przelewy24/PayPro są domyślnie dostarczane razem z naszymi sklepami internetowymi, ale wymagają one rejestracji na stronie Przelewy24/PayPro. Zarejestrować się mogą Państwo >klikając tutaj<.
Po zarejestrowaniu konta możemy przejść do instalacji płatności on-line. Klienci, którzy dokonali zakupu jednego z naszych sklepów, mogą pominąć pierwsze kroki, gdyż wtyczka do przelewów jest już zainstalowana.

  1. Przechodzimy na stronę z pobieraniem wtyczki, kliknij tutaj.
  2. Wybieramy "WOOCOMMERCE 5.X", w oknie wybieramy "OK". Plik zostanie pobrany.
  3. Wracamy do naszego panelu administracyjnego, gdzie z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę "Wtyczki" -> "Dodaj nową". U góry strony wybieramy opcję "Wyślij wtyczkę na serwer". Z historii pobrań, najeżdżamy kursorem na pobrany przed chwilą plik, trzymając wciśnięty lewy przycisk myszki, przeciągamy w/w plik na środek strony, nad pole "Browse", nad którym puszczamy lewy przycisk myszki. Potwierdzamy klikając "Zainstaluj".
  4. W kolejnym oknie klikamy "Activate Plugin/Aktywuj Wtyczkę".
  5. Wtyczka została zainstalowana, teraz musimy ją skonfigurować. Z menu po lewej stronie najeżdżamy kursorem nad "WooCommerce", następnie "Ustawienia". Przechodzimy do zakładki "Płatności" i na dole strony powinniśmy zobaczyć metodę płatności "Przelewy24". Suwakiem na środku włączamy aktywujemy naszą metodę płatności i klikamy "Zapisz zmiany".
  6. Następnie przechodzimy do "Zarządzaj".
  7. Tutaj musimy bardzo uważnie wypełnić wszystkie dane, aby płatności w sklepie spływały na nasze konto. Na poniższych obrazkach jest instrukcja krok po kroku, na jednym z obrazków znajdziecie zdjęcie z konta Przelewy24, na których widnieją dane, które należy przekopiować (proszę nie próbować przepisywać).
    ID Sprzedawcy oraz ID Sklepu, to nasz numer z panelu Przelewy24, który znajduje się u samej zaraz obok "Dane konta:".
    Klucz CRC znajduje się również w panelu Przelewy24, na dole strony, w sekcji "Dane API i konfiguracja".
    Klucz API znajdziemy pod kluczem CRC w panelu Przelewy24.
  8. Po przekopiowaniu wszystkich danych, możemy przystąpić do ustawienia pozostałych opcji.
  9. Konto w systemie Przelewy24 należy również aktywować. Aby tego dokonać, musimy dokonać Weryfikacji konta bankowego oraz przesłania dokumentów tożsamości. Potwierdzenie konta bankowego można wykonać za pomocą płatności on-line. Dokumentom można zrobić zdjęcie i wysłać przez panel Przelewy24, wybierając "Choose Files". Dowód osobisty z dwóch stron wystarcza.