Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie stron internetowych

Czym jest pozycjonowanie stron?

SEO i pozycjonowanie stron internetowych na czym polega

SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który ma za zadanie wyświetlenie naszej strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwań w popularnych wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Pozycjonowanie stron składa się z dwóch elementów, On-Page oraz Off-Page.

On-Page odnosi się do optymalizacji SEO, które wykonujemy bezpośrednio na naszej stronie. Będzie to między innymi optymalizacja kodu, precyzyjne dobranie tytułów oraz opisów meta pod względem słów kluczowych. Ponadto, dochodzi również optymalizacja obrazków oraz szybkości wczytywania strony. A najważniejszym czynnikiem w pozycjonowaniu On-Page jest treść, która musi być unikatowa oraz przede wszystkim użyteczna dla użytkowników wyszukiwarek internetowych.

Off-Page natomiast, to pozycjonowanie strony, które polega na budowaniu profilu linkowego. Aby nasza strona została doceniona przez wyszukiwarki, musi być najpierw doceniona przez inne strony, z którymi koegzystuje. To jest właśnie budowanie profilu linkowego, poprzez zdobywanie linków z innych stron WWW wskazujących na nasza stronę. To znak dla Google, że nasza strona jest wysokiej jakości i powinna być umieszczona wyżej w wynikach wyszukiwań. Nie możemy zapomnieć, że konkurencja nie śpi, dlatego trzeba nieustannie kontrolować działania konkurencji, aby być krok przed nimi.

Bardzo ważne jest, żeby nie manipulować profilem linkowym przez niskiej jakości linki ze stron, które nie są nawet tematycznie powiązane z naszą branżą. Jest to najszybsza droga na skróty, która najczęściej kończy się karą od Google za sztuczne nabijanie jak największej ilości nienaturalnych linków zwrotnych. Jest to stosowane nad wymiar często i w większości przypadków bardziej szkodzi, niż pomaga w pozycjonowaniu stron.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

SEO i pozycjonowanie stron internetowych korzysci

Dlaczego pozycjonowanie strony WWW jest tak istotne?

Ponieważ każdy biznes dąży do jak największej rentowności. Jeżeli głównym źródłem naszych przychodów jest strona internetowa lub sklep internetowy i oferowane w nim produkty, to pozycjonowanie jest właśnie dla Ciebie. Pozycjonowanie ma za zadanie pojawienie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwań, a więc dotarcie do jak największej rzeszy potencjalnych klientów. Nie dotrzemy do klientów będąc na 40, 30 czy nawet 20 pozycji. W większości przypadków liczy się pierwsza strona z wynikami, czyli TOP10.

Pojawienie się w pierwszej 10-tce, to w zależności od konkurencji i trudności słów kluczowych, nie lada wyczyn. Ale trzeba mieć na uwadze jak wielki potencjał kryje się na pierwszej stronie Google. Budowanie świadomości Twojej marki jest o wiele łatwiejsze, gdy klienci wiedzą o Twoim istnieniu. Skuteczne pozycjonowanie powoduje stały wzrost zainteresowania Twoim biznesem, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży towarów oraz usług. W rezultacie prowadząc do dynamicznego rozwoju i zwiększenia przychodów.

Pozycjonowanie stron WWW z Subverse

Audyt SEO

Audyt SEO to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Dogłębna analiza struktury strony, kodu, optymalizacji SEO, tytułów, nagłówków oraz opisów meta. Dokładne sprawdzenie treści pod kątem TF-IDF, który jest algorytmem Google do oceny tekstu na stronie, kluczowe narzędzie przy ocenie treści własnej jak i konkurencji. Pomoże nam to wskazać gdzie zacząć budowanie wartościowego contentu. Sprawdzimy gdzie leżą problemy i rozwiążemy je przed przystąpieniem do kolejnego kroku.

Research słów kluczowych

Sprawdzę jakie słowa kluczowe generują najwięcej zapytań w ciągu miesiąca, jaka jest ich trudność w pozycjonowaniu oraz kto z konkurencji zajmuje pierwsze 10 pozycji w Google. Aby pozycjonować stronę pod frazy kluczowe, które generują największy ruch, będziemy musieli być o krok przed konkurencją. Aby to zrobić będziemy potrzebować najlepszej jakości treść na naszej stronie pod precyzyjnie dobrane słowa kluczowe.

SEO i pozycjonowanie stron internetowych korzysci

Content

Google nie potrzebuje zwykłej treści, Google potrzebuje rewelacyjnej treści! Aby wybić się ponad konkurencję konieczna jest treść, którą użytkownicy pokochają. Nie może to być zwykły tekst kupiony gdzieś na allegro, który jest wątpliwej jakości. Pozycjonowanie stron za pomocą treści, to aktualnie zupełnie inny poziom, niż kilka lat temu. O tanich tekstach na 400-500 wyrazów możemy zapomnieć. Oferuje jedynie teksty, które są profesjonalnie napisane z użyciem algorytmu TF-IDF.

Meta dane - Snippet

Uzupełnienie tytułów oraz opisów meta skrupulatnie dobranymi i najbardziej popularnymi frazami kluczowymi z pewnością pomoże w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. W połączeniu z fachowymi treściami, pozycjonowanie będzie dużo bardziej skuteczne i odporne na bieg czasu.

Optymalizacja SEO

Wasza strona zostanie poddana optymalizacjom, które pomogą w zyskaniu pozycji w wyszukiwarkach. W ramach optymalizacji SEO, zdjęcia zostaną skompresowane do wymaganych rozmiarów oraz rozszerzeń przez Google, popracuje również nad usprawnieniem szybkości strony, ponieważ Google jest na to również uczulone. Zastosujemy optymalizacje pod kątem urządzeń mobilnych, aby strony były responsywne oraz zaimplementujemy protokół HTTPS.

Kontrola wyników

Monitoring pozycjonowania trzeba wykonywać czasem kilka razy dziennie i reagować na wszelkie zmiany, czy to przez działania konkurencji czy pod wpływem zmiany w algorytmach Google.

Pozycjonowanie stron internetowych - Cennik

Optymalizacje SEO, które należy wykonać po audycie SEO i koszta jakie są z nimi związane zależą od wielkości strony. Jeżeli jest to sklep, który posiada 5 tysięcy produktów, to będzie to znacznie większy koszt, niż sklep, w którym jest tylko 500 produktów.

Każda strona wymaga indywidualnej strategii, którą trzeba przemyśleć, biorąc pod uwagę wszystkie widoczne przeszkody, konkurencję oraz trudność słów kluczowych. Po wykonaniu wszystkich optymalizacji SEO, możemy przejść do pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron natomiast to proces ciągły, jeżeli przestaniemy reagować na zmiany w pozycjach, algorytmach Google czy działaniach konkurencji, to nasza pozycja będzie spadać. Ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie przez okrągły rok.

Osobiście jestem zwolennikiem płacenia za efekty, więc moja oferta na pozycjonowanie opiera się o procent od sprzedaży, a dokładniej mówiąc 4% od sprzedaży brutto w danym miesiącu. Wartość ta będzie moim wynagrodzeniem brutto.

Przykładowo, sklep osiągnął sprzedaż na 100 tysięcy złotych brutto w lipcu, więc moje wynagrodzenie będzie wynosić 4 tysiące brutto.

Nic więcej nie płacicie, jest to moim zdaniem najbardziej sprawiedliwa i najmocniej nakręcająca motywacje forma współpracy. Im więcej zarobicie Wy, tym więcej z tego będzie dla mnie. A moja w tym głowa, żeby tak pozycjonować stronę, aby osiągała dużo większy obrót.

Przed przystąpieniem do jakiegokolwiek zadania, muszę sprawdzić Waszą stronę, konkurencję, frazy kluczowe oraz ich trudność, a także stan optymalizacji SEO. Dlatego proszę o przesłanie linka do Waszej strony w celu wykonania audytu.

Co jest potrzebne do skutecznego pozycjonowania:

  1. Hosting – Musi być szybki. Doskonale zoptymalizowany pod CMS, na którym zamierzacie pracować. Świadomość konsumencka stale wzrasta, więc coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pierwsze 3 sekundy (lub mniej) w momencie kliknięcia na wynik wyszukiwania są „być albo nie być”. Jeżeli wasz hosting jest za wolny, strona nie ładuje się błyskawicznie, potencjalny klient po prostu zrezygnuje i będzie klikał dalej.
  2. Unikalna treść – „Content is king”, ciekawa, unikalna i pożądana treść zawsze daje najlepsze wyniki. Jest to najstarsza zasada dobrego i skutecznego pozycjonowania.
  3. Mobile First – Jeżeli macie już najlepszy hosting z możliwych oraz ciekawą i unikatową treść, musicie koniecznie zadbać o optymalizację waszej strony pod kątem urządzeń mobilnych. Google niestety dyktuje tutaj warunki, a to jest właśnie jeden z głównych warunków dla skutecznego pozycjonowania na rok 2019.
  4. Meta dane – informacje, które pojawiają się przy wynikach w wyszukiwarce Google. SEO tytuł, link oraz opis, czyli czego możemy się spodziewać po kliknięciu na dany link. Muszą być dokładnie dobrane i skomponowane przy użyciu fraz kluczowych.
  5. Profil linkowy – w momencie, gdy ktoś podaje link do waszej strony na forum, swoim blogu czy artykule, podnosi to wartość waszej strony w oczach Google. Należy jednak tutaj być ostrożnym, ponieważ nienaturalne linki są surowo karane przez Google. Najlepsze linki, to linki organiczne, czyli użytkownicy sami z siebie podają linka do waszej strony dalej.
  6. Kontrola konkurencji – konieczne jest, aby mieć oko na działania konkurencji i reagować na wszelkie zmiany.
Maciej Wiśniewski Usługi IT
  • NIP: 8821977183
  • REGON: 383667546
  • 796 548 126
  • info@subverse.pl
Zostaw email i bądź na bieżąco!

Nie spamuje i nie sprzedaje meili osobom trzecim, no stress!

SUBVERSE
Logo