Korzyści z wysokich pozycji w wyszukiwarkach – Google SEO

Internet towarzyszy nam już niemal na każdym kroku – od przeglądu porannych wiadomości przez sprawdzenie rozkładu jazdy autobusów aż po kontakty towarzyskie i biznesowe. Nie inaczej jest z siecią w przedsiębiorstwie – wyszukujemy nowych kontrahentów, networkujemy z kolegami po fachu czy też promujemy naszą markę. W tym ostatnim zadaniu szczególnie ważne jest pozycjonowanie SEO, które wpływa na naszą popularność i „znajdowalność” w sieci. Do czego służy pozycjonowanie i dlaczego każdy właściciel działalności gospodarczej powinien poświęcić mu odrobinę czasu i pieniędzy?

Czym jest pozycjonowanie SEO?

Pozycjonowanie to ogół działań w Internecie, które podejmowane są celem wyróżnienia naszej firmowej strony internetowej i podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Sam skrót SEO to akronim od Search Engine Optimization, który w wolnym tłumaczeniu oznacza „optymalizację [treści] pod kątem przeglądarek internetowych„. Chociaż fraza brzmi dość enigmatycznie, to jej cel jest wyjątkowo prosty: podniesienie pozycji, co przełoży się na wzrost popularności i częstości kliknięć w baner, a to z kolei przyciągnie większą ilość klientów.

Na przestrzeni lat SEO było postrzegane w rozmaity sposób – z początku optymalizację traktowano jako narzędzie doskonałe, przynoszące spektakularne sukcesy w dziedzinie marketingu oraz szeroko rozumianego e-commerce. Z czasem jednak, gdy rynek SEO ulegał zepsuciu za sprawą tzw. „precli” (o których w dalszej części artykułu), zaczęto odchodzić od korzystania z pozycjonowania. Dziś jednak optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek przeżywa renesans, a coraz więcej firm i organizacji postrzega pozycjonowanie jako podstawowy element działania w Internecie

Jak wykonywane jest pozycjonowanie SEO?

Technik na podniesienie naszej witryny w wynikach wyszukiwań jest całe mnóstwo – od odpłatnych narzędzi oferowanych przez same wyszukiwarki internetowe przez zarządzanie treścią i tekstem strony. Każda metoda działa z różnym zamiarem – jedne z nich poprawiają ogólny wynik firmy w liście wyszukiwań, inne zaś mają na celu podniesienie wysokości tylko w przypadku wyszukania konkretnych fraz czy słów kluczowych. W zależności od oczekiwanego efektu, agencje reklamowe i specjaliści od pozycjonowania zaoferują szereg skutecznych rozwiązań.

Wspomniany wcześniej „precel” to przykład manipulowania optymalizacją, który polega na pisaniu tekstów nasyconych istotnymi frazami i słowami-kluczami. Na nieszczęście dla osoby klikającej w link, taki tekst nie wnosił żadnej wartości merytorycznej, bowiem bardzo często był to zlepek wyrazów i zwrotów synonimicznych. Trend ten był szczególnie promowany przez domorosłych copywriterów, jednak po kilku latach algorytmy przeglądarek „uodporniły się” na tego typu teksty. To z kolei sprawiło, że częściej promowane są artykuły wysokiej jakości i rzetelne, przydatne materiały, zaś precle i artykuły zapleczowe mają pomniejsze znaczenie dla pozycjonowania.

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania?

Nie sposób wymienić wszystkich korzyści, które płyną z pozycjonowania. Każdy przedsiębiorca zlecający usługę SEO profesjonalnym agencjom znajdzie swój idealny powód, by cieszyć się osiągniętym rezultatem. Wśród najczęściej wymienianych benefitów właściciele firm szczególnie zwracają uwagę na te zalety.

Umieszczenie na szczycie wyników wyszukiwania

To podstawowa, a zarazem najbardziej ceniona zaleta pozycjonowania. Analitycy zajmujący się social media marketingiem oszacowali, że przeciętny użytkownik internetu zwraca uwagę na 6 do 8 pierwszych wyników wyszukanych w Google, Bing czy innej przeglądarce. Dalej niż do 3 strony (powyżej 30 wyświetlonych stron) dociera raptem 6% przebadanych osób. Pozycja w TOP 5 wyników stanowi zatem gwarancję, że nasza witryna nie zostanie pominięta lub nie zostanie przytłoczona przez konkurencję.

Zwiększenie ruchu na stronie

Ta korzyść wiąże się bezpośrednio z pierwszą zaletą, wskutek czego docieramy do nowych osób i powiększamy parametry sprzedażowe. Zwiększony ruch jednocześnie zwiększa szansę, że odwiedzająca nas osoba zostanie z nami na dłużej, poleci nas znajomym czy dokona większego zamówienia. To zupełnie tak, jakbyśmy wybierali lokalizację naszej restauracji – o wiele więcej osób wejdzie do pizzerii zlokalizowanej w centrum miasta lub przy ruchliwej ulicy, aniżeli do takiej, która leży w dzielnicy podmiejskiej.

Znaczne ograniczenie kosztów niewielkim nakładem finansowym

Czy wiesz, że odpowiednie pozycjonowanie wraz z przekonującym, merytorycznym opisem produktów lub usług z powodzeniem zastąpi nawet najlepszych handlowców? Tekst zamieszczony w wysoko wyświetlanej witrynie będzie w stanie zakomunikować wielu osobom naraz, dlaczego to Twoja firma najlepiej odpowie na potrzeby klientów. Odpowiednie działania SEO mogą zastąpić jednocześnie ekspedienta, przedstawiciela handlowego i osobę z działu call center – a to wszystko już za niecałe 25-30% najniższej krajowej.

Promowanie wizerunku marki oraz oferowanego asortymentu

Zwiększenie ruchu na stronie pociąga ze sobą bardzo strategiczną korzyść – popularyzacja marki, dzięki czemu więcej osób nas zna. A im więcej osób kojarzy nasze logo, słyszała nasz claim reklamowy lub nazwę, tym bardziej rośnie zaufanie do takiego przedsiębiorstwa i chęć skorzystania z oferty. Odpowiednio wysoka pozycja w wyszukiwaniu daje również poczucie profesjonalizmu, a wyprzedzenie konkurencji w tej kwestii często utożsamiane jest z wyprzedzeniem konkurencji w jakości i cenie produktu.

Wyniki pozycjonowania są mierzalne i łatwe do skontrolowania

Czym różni się rozdawanie ulotek od promowania SEO (poza samą formą sposobu reklamy)? Tym, że rozdając ulotkę, nie mamy pewności, czy ktoś nawet pobieżnie zapozna się z jej treścią oraz czy nie rozdaliśmy tej samej osobie już trzech-czterech ulotek. W SEO mamy pełną kontrolę i wgląd w to, kto i ile razy wyświetlił naszą witrynę – możemy sprawdzić wejścia unikalne (takie, których dokonano po raz pierwszy), całkowity ruch na stronie, godziny szczytu czy chociażby grupę wiekową, która najchętniej nas odwiedza. To zdecydowanie większy feedback niż we wszelkich innych formach marketingu.

Pozycjonowanie, a e-biznes

Bez wątpienia usługa pozycjonowania jest niezbędna dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe lub takich, których znaczna część sprzedaży lub pozyskania klienta sprowadza się do Internetu. Nie bez przyczyny komisy samochodowe zabiegają o promowanie na portalach sprzedażowych, a hipermarkety w formie e-commerce płacą dziesiątki tysięcy złotych na usługi SEO. W pierwszym przypadku większość ludzi – przed umówieniem się na jazdę próbną – zechce sprawdzić prezencję auta, jego parametry oraz wyposażenie, przez co im wyżej wyświetlimy nasz pojazd, tym szybciej może on się komuś spodobać. Druga kwestia sprowadza się do pozyskiwania nowych klientów dzięki wysoko umieszczonej platformie do zamawiania produktów przez internet.

Pozycjonowanie w przypadku sklepów dostępnych wyłącznie w Internecie może być kwestią decydującą o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa. To tak, jakbyśmy zaczęli opowiadać o sobie i swoich osiągnięciach w tłumie ludzi: nikt na nas nie zwróci uwagę, dopóki w jakiś sposób nie wyróżnili się wśród zbiorowości. Możemy to zrobić poprzez stanięcie na podwyższeniu, przez wsparcie swojego głosu megafonem czy mikrofonem, a możemy również ubrać się w przyciągający uwagę kolor. Podobnie i w pozycjonowaniu SEO: możemy przyciągać użytkowników ciekawą treścią, możemy zwrócić na siebie uwagę poprzez wysoki wynik w wyszukiwaniu, a możemy także wypromować się poprzez wysoki stopień odpowiedzi na wpisane zapytanie.

Każda agencja reklamowa, każdy specjalista od wizerunku sieciowego ma swoje własne propozycje działań. Ich metody dostosowywane są do potrzeb klienta: czy chcą wypromować swoją stronę szybko, lecz na krótko, czy stawiają raczej na efekty długofalowe; czym chcemy przyciągnąć klientów, a może to nie o zwiększenie sprzedaży chodzi, tylko o dotarcie do nowych osób? Tak samo, jak różne są oczekiwania, tak różne mogą być proponowane rozwiązania. Niezależnie jednak od tego, jaką metodę wybierzemy, wiemy już, jak istotną rolę w biznesie pełni pozycjonowanie pod wyszukiwarki. W niektórych przypadkach może to być kwestia przysłowiowego „być albo nie być” w świecie e-commerce (najlepsza platforma do e-commerce – poradnik), dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, by uzyskać wymierne, warte swojej ceny rezultaty.

Komentarze

  Subscribe  
Powiadom o
Maciej Wiśniewski Usługi IT
  • NIP: 8821977183
  • REGON: 383667546
  • 796 548 126
  • info@subverse.pl
Zostaw email i bądź na bieżąco!

Nie spamuje i nie sprzedaje meili osobom trzecim, no stress!

SUBVERSE
Logo