Pozycjonowanie stron internetowych oraz SEO – Poradnik [END GAME SEO]

SEO - Search Engine Optimization

Jest to szereg zabieg贸w optymalizacji strony, maj膮cych na celu poprawienie widoczno艣ci naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacje SEO dla strony wykonujemy poprzez:

Podstawowe

  1. Wydajny i szybki hosting
  2. Zabezpieczenie SSL
  3. Struktura strony
  4. Przyjazne nazwy link贸w
  5. Nawigacja
  6. Tytu艂y, meta oraz alt-text
  7. Formatowanie tre艣ci

Zaawansowane

  1. Kanibalizacja s艂贸w kluczowych
  2. Linkowanie wewn臋trzne
  3. Warto艣ciowa tre艣膰
  4. Responsywno艣膰

Podstawowe optymalizacje SEO

Wydajny i szybki hosting.

Szybko艣膰 艂adowania strony jest kluczowym sk艂adnikiem je艣li chodzi o pozycjonowanie stron oraz optymalizacje SEO. Google, Bing, Yahoo analizuje szybko艣膰 艂adowania strony, poniewa偶 wp艂ywa to znacz膮co na „user experience – UX”, do艣wiadczenia u偶ytkownika, p艂ynno艣膰 interakcji.

U偶ytkownicy oczekuj膮, 偶e strona za艂aduje si臋 w 2-3 sekundy lub mniej, dos艂ownie. Je偶eli nie mo偶esz spe艂ni膰 tego warunku, to wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w po prostu nie b臋dzie czeka膰, wr贸ci do wynik贸w wyszukiwania i b臋dzie klika膰 na kolejne wyniki.

Wp艂yw na szybko艣膰 艂adowania strony jest tutaj najwi臋kszy. Idealnie zoptymalizowana strona nie pojawi si臋 wysoko w wynikach w艂a艣nie ze wzgl臋du na powolny hosting. Wi臋kszo艣膰 os贸b nie zwraca uwagi na hosting, a od porz膮dnego hostingu nale偶y zacz膮膰.

Zabezpieczenie SSL

Zaraz za hostingiem idzie protok贸艂 SSL, kt贸ry w 2019+ powinien by膰 zainstalowany na ka偶dej witrynie. Zw艂aszcza, 偶e w wi臋kszo艣ci przypadk贸w wystarczy darmowy Let’s Encrypt. W przypadku hosting贸w, kt贸re s膮 zarz膮dzane przez Waszego dostawc臋, wystarczy kontakt z dzia艂em obs艂ugi lub samodzielna instalacja z poziomu panelu administracyjnego w wi臋kszo艣ci hosting贸w.

Struktura strony

Je偶eli chodzi o struktur臋 strony, to najlepszym wyborem jest „Silos”.

SEO i pozycjonowanie stron internetowych poradnik
  • twojastrona.pl/zwierzeta-domowe/psy/bulldog
  • twojastrona.pl/zwierzeta-domowe/psy/pitbull
  • twojastrona.pl/zwierzeta-domowe/koty/perski
  • twojastrona.pl/zwierzeta-domowe/koty/syjamski

We藕my przyk艂adowo stron臋 o zwierz臋tach domowych. Najwa偶niejszy punkt tej struktury zaczyna si臋 w kategoriach, czyli /zwierzeta-domowe, nast臋pnie mamy kolejn膮 podkategori臋 /koty oraz /psy i kolejn膮, ostatni膮 podkategori臋, /bulldog /pitbull oraz /perski /syjamski.

Wszystkie podkategorie, a偶 do najni偶szego poziomu maj膮 oznaczon膮 kategori臋 wy偶ej jako „Parent” w ustawieniach witryny.

seo i pozycjonowanie stron internetowych - parent category wordpress

Ka偶d膮 z kategorii/podkategorii staramy si臋 opisa膰 w oko艂o 70-250 s艂owach umieszczaj膮c dobrane i sprawdzone s艂owa kluczowe, ale nie przesadzaj膮c z ich ilo艣ci膮, gdy偶 mo偶e to obr贸ci膰 si臋 przeciwko nam.

I teraz mamy sytuacj臋, w kt贸rej posty ze wszystkich podkategorii b臋d膮 si臋 wy艣wietla膰 w kategorii g艂贸wnej – /zwierzeta-domowe. Po przej艣ciu na /psy wy艣wietl膮 nam si臋 posty z /bulldog oraz /pitbull itd.

I tak w艂a艣nie wygl膮da struktura Silos. Mo偶ecie powiedzie膰, 偶e to kompletnie bezu偶yteczne, ale z punktu widzenia robot贸w wyszukiwarek, to idealnie podlinkowana i logiczna struktura strony.

Jest to bardzo przydatne z punktu widzenia optymalizacji SEO, a nie jest to co艣 astronomicznie trudnego do zrobienia, wi臋c tym bardziej warto stworzy膰 odpowiedni膮 struktur臋 naszej strony internetowej.

Przyjazne nazwy link贸w

Chodzi przede wszystkim o 艂atwo艣膰 w okre艣leniu co znajduje si臋 pod linkiem, kt贸ry zamierzamy klikn膮膰. Je偶eli b臋dzie to niemo偶liwe do okre艣lenia, mo偶e to zniech臋ci膰 potencjalnego u偶ytkownika do klikni臋cia w nasz link.

WordPress SEO 鈥 Jak zadba膰 o pozycjonowanie 鈥 Poradnik - podstawy SEO worpdress - malo przyjazne odnosniki3

W przypadku WordPress, jest to bardzo 艂atwe do ustawienia. Wystarczy wej艣膰 w Ustawienia, a nast臋pnie Bezpo艣rednie odno艣niki i wybra膰 interesuj膮cy nas format.

Nawigacja

艁atwo艣膰 w poruszaniu si臋 po stronie u艂atwia 艂atwo dost臋pne menu nawigacyjne. Schludne i przemy艣lane menu pomo偶e u偶ytkownikom dotrze膰 do docelowych stron w naszej witrynie w 艂atwy spos贸b. Jest to jeden z fundamentalnych element贸w User Experience. Brak menu nawigacyjnego na stronie bardzo mocno ogranicza dost臋p do zasob贸w naszej strony

Tytu艂y, meta oraz alt-text

Prawid艂owo dobrane i zawieraj膮ce s艂owo kluczowe, umieszczone na samym pocz膮tku w tytule strony oraz wpisach daje ogromny wzrost widoczno艣ci naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden z najwa偶niejszych element贸w optymalizacji SEO, kt贸ry wykonujemy bezpo艣rednio na naszej stronie.

subverse pozycjonowanie SEO google snippet podglad wyniku

Ka偶da strona oraz wpis musi by膰 dok艂adnie opisana, aby w og贸le pojawi膰 si臋 w wynikach wyszukiwania na sensownych pozycjach. Je偶eli tego nie zrobicie, to Google zrobi to za was. Ale nie b臋dzie to zbyt zach臋caj膮ce dla potencjalnych u偶ytkownik贸w.

Ka偶dy post czy strona powinna zawiera膰 takie elementy jak zdj臋cia, gdy偶 podnosz膮 one warto艣膰 strony w oczach Google. Ale ka偶de zdj臋cie, kt贸re umieszczamy na naszej stronie powinno mie膰 dodany alt-text, jest to opis zdj臋cia, kt贸ry jest zrozumia艂y dla robota Google i u艂atwia mu indeksowanie. Alt-text powininen zawiera膰 s艂owa kluczowe, ale nie pr贸bujmy upycha膰 tam s艂贸w kluczowych na si艂臋!

S艂owa kluczowe oraz ilo艣膰 zapyta艅 w przeci膮gu miesi膮ca. Zanim rzucicie si臋 w wir blogowania musicie niestety przeczyta膰 ca艂y poradnik ; P.

Wyja艣ni臋 jak wyszukiwa膰 s艂owa kluczowe, kt贸re generuj膮 du偶y ruch, jak膮 mamy konkurencj臋 oraz jak trudne b臋dzie pozycjonowanie strony pod dan膮 fraz臋 kluczow膮.

Formatowanie tre艣ci

  1. Nale偶y r贸wnie偶 wspomnie膰 o formatowaniu tekstu – pogrubienie, kursywa, podkre艣lenie oraz lista r贸wnie偶 podnosi jako艣膰 tekstu. A tekst sam w sobie musi by膰 unikatowy, ale tak偶e logiczny.
  2. Formatowanie tre艣ci, to r贸wnie偶 kontrola nag艂贸wk贸wH1, H2, H3. Nale偶y przestrzega膰 hierarchii i logicznej struktury, pomaga to Google zrozumie膰 Twoj膮 tre艣膰 i umie艣ci膰 j膮 wy偶ej w wynikach wyszukiwania.
  3. Wa偶ne jest te偶 umieszczanie s艂贸w kluczowych w艂a艣nie w nag艂贸wkach. Nie mo偶e to oczywi艣cie by膰 upychanie s艂贸w kluczowych, bo Google uzna to za zwyk艂y spam i prawdopodobnie usunie post/stron臋 z wynik贸w.
  4. Pami臋taj! Nag艂贸wek H1 mo偶e by膰 tylko jeden na ka偶dej stronie oraz po艣cie.

Zaawansowane optymalizacje SEO

Kanibalizacja s艂贸w kluczowych

Proces ten zachodzi w momencie, gdy kilka waszych post贸w jest bardzo zbie偶nych tematycznie i co gorsza, pr贸bujecie optymalizowa膰 posty pod identyczne lub bardzo podobne s艂owa kluczowe.

Wtedy nast臋puje kanibalizacja w艂asnej strony, poniewa偶 wszystkie posty zaczynaj膮 rankowa膰 pod te same s艂owa kluczowe, wi臋c po prostu robisz sam sobie konkurencje w Google.

Google nie wie, kt贸r膮 dok艂adnie stron臋 powinno wy艣wietli膰 pod 偶膮dane s艂owa kluczowe i wszystko zostaje w r臋kach algorytmu, co mo偶e nie dawa膰 satysfakcjonuj膮cych rezultat贸w.

Nie szukaj膮c daleko, trzy poprzednie poradniki dotycz膮ce pozycjonowania stron internetowych oraz optymalizacji SEO:

SUBVERSE.pl3Asset 2subverse pozycjonowanie stron www SEO GOOGLE2

Pierwsza ods艂ona poradnika

Bardzo chaotyczny, 艣redniej jako艣ci, na hurra poradnik.

Wordpress SEO - Jak zadba膰 o pozycjonowanie - PoradnikAsset 2

Druga ods艂ona poradnika

Ulepszona wzgl臋dem pierwszej cz臋艣ci, ale nadal brakowa艂o tego "czego艣".

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO

Trzecia ods艂ona poradnika

R贸wnie偶 niezadowalaj膮cy rezultat.

Co zrobi膰 w takiej sytuacji?

Konsolidacja. Z tych trzech poradnik贸w spokojnie mo偶na zrobi膰 jeden wielki poradnik, kt贸ry w艂a艣nie czytasz ; ). Wi臋c z tych trzech poradnik贸w, nale偶y zrobi膰 jeden, a do wszystkich trzech poprzednich podpi膮膰 tag „rel=canonical” prowadz膮cy do najnowszej ods艂ony poradnika.

Dlaczego? Poniewa偶 skopiowana tre艣膰 na stronie mo偶e by膰 bardzo szkodliwa dla naszego pozycjonowania. Je偶eli nie ustawimy kanonicznego linka, to Google po prostu zrobi to za nas i czasem mo偶e nie by膰 to optymalny wyb贸r.

„rel=canonical” to tag, kt贸ry jest dodawany w nag艂贸wku naszej strony daj膮c robotom Google jasno do zrozumienia, 偶e oryginalny tekst znajduje si臋 dok艂adnie w tym po艣cie. Tak rozwi膮zujemy problem zduplikowanej tre艣ci na naszej stronie.

Linkowanie wewn臋trzne

Kawa艂ek wy偶ej czytali艣cie o strukturze Silos, tutaj natomiast jest podej艣cie z nieco innej perspektywy.

Chodzi o ilo艣膰 i rozmieszczenie link贸w prowadz膮cych do kolejnych podstron lub wpis贸w. Link, kt贸ry znajduje si臋 na samym pocz膮tku tekstu ma inn膮 moc, ni偶 ten, kt贸ry znajduje si臋 na samym ko艅cu posta.

Pozycja linka w tek艣cie ma znaczenie.

SUBVERSE.pl link building przekazywanie_mocy_przez_linki_na podstawie pozycji w tresci

Ilo艣膰 link贸w prowadz膮cych do poszczeg贸lnych podstron r贸wnie偶 ma znaczenie. Je偶eli b臋dziemy linkowa膰 z wszystkich naszych post贸w do jednej konkretnej podstrony lub posta, to b臋dzie to znak dla Google, 偶e linkowana strona musi by膰 najwa偶niejsza z ca艂ej witryny.

Ale to nie koniec je艣li chodzi o linkowanie wewn臋trzne. Jest te偶 co艣 takiego, jak Anchor tekst, czyli tekst, pod kt贸ry zakotwiczony jest link. Je偶eli anchor jest kompletnie randomowy i nie zwi膮zany tematycznie z linkiem, to nie b臋dzie on mia艂 du偶ej warto艣ci dla Google.

SUBVERSE.pl link building przekazywanie_mocy_przez_linki w zaleznosci od uzytego anchora

Warto艣ciowa tre艣膰

Je偶eli przeszukiwali艣cie m贸j blog, to z pewno艣ci膮 natrafili艣cie na posty poni偶ej.

Ot贸偶 owe posty, to mizernej jako艣ci kupne teksty-zapychacze, nie nios膮ce ze sob膮 jakiejkolwiek warto艣ci. S膮 to zwyk艂e, 艣mieciowe teksty, kt贸re maj膮 za zadanie zape艂ni膰 blog, aby stworzy膰 wra偶enie, 偶e „co艣 si臋 dzieje”.

Ale takich tekst贸w nale偶y unika膰. Nie musimy pisa膰 codziennie post贸w, mo偶emy dodawa膰 1 post na miesi膮c, ale musi to by膰 tekst najwy偶szej jako艣ci oraz u偶yteczny. Google nie potrzebuje takich 艣mieciowych artyku艂贸w, kt贸re nic nie wnosz膮 nowego, Google chce warto艣ciowych tekst贸w, kt贸re pos艂u偶膮 u偶ytkownikom.

Jak ju偶 mamy pisa膰 takie badziewia, to ju偶 lepiej nie pisa膰 w og贸le.

Responsywno艣膰

Urz膮dzenia mobilne s膮 z nami w zasadzie wsz臋dzie i zawsze. Wa偶ne jest, aby strony internetowe by艂y odpowiednio zoptymalizowane pod owe urz膮dzenia. Chodzi tu o Responsive Web Design, czyli elastyczno艣膰 naszej witryny do dzia艂ania w ka偶dej rozdzielczo艣ci, na ka偶dym urz膮dzeniu.

Je艣li Twoja strona zawiera elementy, kt贸re psuj膮 jej responsywno艣膰, to przek艂ada si臋 to na User Experience (UX). Co jest jedn膮 z wytycznych Google przy pozycjonowaniu stron. Google nie zaserwuje swoim u偶ytkownikom strony, kt贸ra nie wy艣wietla si臋 poprawnie na telefonie kom贸rkowym. Dlatego najlepsze, najwy偶ej pozycjonowane strony s膮 doskonale zoptymalizowane.

Mo偶ecie przeprowadzi膰 audyt swojej strony za darmo w przegl膮darce Google Chrome. Wystarczy uruchomi膰 przegl膮dark臋, wej艣膰 na swoj膮 stron臋, klikn膮膰 prawym klawiszem myszy gdziekolwiek na stronie i wybra膰 „Zbadaj”. Ewentualnie nacisn膮膰 jednocze艣nie Ctrl+Shift+I, i jak Irek.

SEO Podsumowanie

Optymalizacja SEO, to naj艂atwiejsza cze艣膰 pozycjonowania stron internetowych. Mo偶emy j膮 wykona膰 w ka偶dej chwili.

Pozycjonowanie jednak, to nie tylko optymalizacje SEO. Pozycjonowanie, to znacznie trudniejsze zadanie, ni偶 mog艂oby si臋 wydawa膰.

Pozycjonowanie stron internetowych

SEO i pozycjonowanie, to tak naprawd臋 dwa bardzo mocno powi膮zane, jednak r贸偶ne poj臋cia. SEO, to jeden z element贸w pozycjonowania, kt贸ry ma na celu zoptymalizowanie naszej strony pod wymagania wyszukiwarek w celu zwi臋kszenia widoczno艣ci naszej witryny.

Natomiast pozycjonowanie, to operacje wykraczaj膮ce poza nasz膮 stron臋, takie jak budowanie profilu linkowego, wyszukiwanie, sprawdzanie i dobieranie odpowiednich s艂贸w kluczowych, czyli takich, kt贸re pokieruj膮 du偶膮 ilo艣膰 ruchu do naszej witryny.聽Przecie偶 nie chcemy s艂贸w kluczowych, kt贸rych nikt nie szuka, prawda?聽Do tego dochodzi r贸wnie偶 promowanie naszej strony na portalach spo艂eczno艣ciowych oraz bran偶owych.

Backlinki

Co to w og贸le jest backlink?

S膮 to linki do naszej strony pochodz膮ce z innych stron.

Prawie ka偶dy link, to pewnego rodzaju 鈥瀗o艣nik warto艣ci鈥, kt贸ry ma wp艂yw na pozycj臋 w Google. Im wi臋cej link贸w wskazuj膮cych na nasz膮 witryn臋, tym wi臋kszy autorytet naszej strony. Co r贸wnie偶 przek艂ada si臋 na si艂臋 link贸w wychodz膮cych od nas.

Dlaczego s膮 tak wa偶ne?

Backlink to znak dla Google, 偶e strona jest warto艣ciowa, content jest jako艣ciowy i powinna by膰 wy艣wietlona wy偶ej w wynikach wyszukiwa艅.

Jest to pewnego rodzaju g艂os oddany przez inna stron臋 internetow膮 na nasz膮. Im wi臋cej g艂os贸w (backlink贸w) b臋dziemy posiada膰, tym wy偶szy b臋dzie autorytet naszej strony oraz pozycja w wyszukiwarkach.

Jest to najsilniejszy czynnik je艣li chodzi o pozycjonowanie naszej strony internetowej w wyszukiwarkach.

Backlink backlinkowi nie r贸wny.

Wyobra藕cie sobie sytuacje, 偶e macie do wyboru link z wirtualnej polski, kt贸ra jest zaufana, ma wysoki autorytet LUB link z mojej strony o znacznie ni偶szym autorytecie. Wiecie do czego zmierzam. Nie mam jeszcze tylu backlink贸w, aby moje linki posiada艂y zbli偶on膮 moc do wirtualnej polski i prawdopodobnie nigdy nie b臋d臋 mia艂.

Ale r贸偶nica w mocy backlink贸w jest bardzo realna. Im wi臋cej link贸w ze stron o wysokim autorytecie, tym wy偶szy b臋dzie nasz w艂asny autorytet z biegiem czasu.

Anchor tekst

Identycznie jak w przypadku linkowania wewn臋trznego, s艂owa kluczowe zawarte w zakotwiczonym tek艣cie posiadaj膮 najwi臋ksz膮 warto艣膰.

Chcia艂by艣 stworzy膰 swoj膮 w艂asn膮 stron臋 internetow膮? Nic prostsz臋go! Sprawd藕 koniecznie – Tworzenie stron internetowych – poradnik WordPress krok po kroku.

Tutaj od razu chcia艂bym nawi膮za膰 do jeszcze dw贸ch szczeg贸艂贸w.

  1. Ot贸偶, tematyka domeny, z kt贸rej link pochodzi r贸wnie偶 jest istotna. Przyk艂adowo, linkowanie do strony o pozycjonowaniu stron internetowych ze strony o psach rasowych, to niezbyt warto艣ciowe w oczach algorytmu Google.
  2. Drugi szczeg贸艂, to linki „boilerplate”. Boilerplate to elementy strony, kt贸re s膮 mo偶na powiedzie膰 statyczne i niezmienne, takie jak .header .footer czy .sidebar. B臋d膮 one pojawia膰 si臋 na prawie ka偶dej naszej stronie. Mog膮 one r贸wnie偶 zawiera膰 linki. I b臋d膮 one multiplikowa膰 ilo艣膰 link贸w, czyli ka偶da strona, na kt贸rej wy艣wietla si臋 stopka na dole strony b臋dzie mia艂a link wychodz膮cy. Google oczywi艣cie liczy te wszystkie linki jako jeden, pojedynczy link. I nie posiada on wielkiej mocy w por贸wnaniu do linka z wewn膮trz artyku艂u.
SUBVERSE.pl link building przekazywanie_mocy_przez_linki_z_roznych_czesci_strony

艢wie偶e backlinki

Posiadaj膮c tysi膮c backlink贸w z jednej domeny o autorytecie 10 (w skali 0-100) b臋dzie mniej warto艣ciowe, ni偶 1 backlink z domeny o autorytecie 30.

Innymi s艂owy, lepiej jest mie膰 tylko 10 backlink贸w z 10 r贸偶nych domen o autorytecie 20-30, ni偶 500 link贸w z 1 domeny o autorytecie 20.

SUBVERSE.pl link building przekazywanie_mocy_przez_linki ze swiezych witryn vs starych witryn

NoFollow – DoFollow

Linki oznaczone atrybutem rel=”nofollow” s膮 nieuwzgl臋dniane przez Google przy pozycjonowaniu stron internetowych, nie maj膮 偶adnego wp艂ywu na ranking strony. To tak jakby ich tam nie by艂o i nie przekazuj膮 one 偶adnego autorytetu.

Linki „DoFollow” s膮 za to tymi, na kt贸rych nam najbardziej zale偶y. Nios膮 one ze sob膮 autorytet stron linkuj膮cych, s膮 tokenem zaufania i sygna艂em dla Google, 偶e Twoja strona jest na tyle warto艣ciowa, 偶e warto j膮 wy艣wietli膰 wy偶ej w wynikach wyszukiwa艅.

Content

Jak zdobywa膰 warto艣ciowe backlinki? Musimy tworzy膰 content, kt贸ry Google i u偶ytkownicy pokochaj膮.

Content isKING鈥 鈥 nic tak nie podnosi pozycji w Google jak聽dobry,聽unikatowy content, czyli聽tre艣膰. Posty na blogu, indywidualne strony czy nawet zdj臋cia, to wszystko sk艂ada si臋 na content. Im lepszy i u偶yteczny content na waszej stronie internetowej, tym wi臋ksza szansa, 偶e kto艣 zalinkuje wasz膮 stron臋.

Wi臋kszo艣膰 link贸w zapewne b臋d膮 „NoFollow”, ale mimo wszystko mog膮 one kierowa膰 ruch na wasz膮 stron臋. Nie ma co wybrzydza膰, poniewa偶 same backlinki, to nie wszystko.

Content jest drugim najwa偶niejszym czynnikiem, zaraz po backlinkach, kt贸ry wp艂ywa na pozycjonowanie stron internetowych.

Tak jak pisa艂em wcze艣niej, nie ma konieczno艣ci, aby codziennie pisa膰 post na 5000 s艂贸w. Post takiej d艂ugo艣ci wystarczy, aby ukaza艂 si臋 raz na miesi膮c. Musi by膰 logiczny, 艂atwy do zaabsorbowania, po偶yteczny, obszerny i godny linkowania na innych stronach internetowych.

Powinny to by膰 artyku艂y, kt贸re wyja艣niaj膮 bardzo obszerne tematy, urozmaicone obrazkami i/lub filmami. Maj膮 one najwi臋ksz膮 szanse na zwr贸cenie na siebie uwagi, zar贸wno algorytm贸w Google, jak i u偶ytkownik贸w.

Algorytmy oraz AI Google

Na 艣wiecie mamy ponad 1,7 miliarda stron internetowych. Wi臋kszo艣膰 b臋dzie nieaktywna, ale liczba liczba aktywnych stron to nadal pomi臋dzy 250-300 milion贸w stron. Teraz musicie sobie wyobrazi膰 maszyn臋, kt贸ra serwuje strony pod zapytania u偶ytkownik贸w, kt贸re wed艂ug maszyny s膮 najbardziej odpowiednie.

Sk膮d maszyna wie, kt贸re strony s膮 bardziej warto艣ciowe, a kt贸re mniej? Algorytmy oraz nauczanie maszynowe.

Dotychczas, to in偶ynierowie Google kontrolowali oraz modyfikowali algorytm odpowiedzialny za odpowiadanie na zapytania u偶ytkownik贸w. Mieli oni ca艂kowit膮 kontrol臋 nad ca艂ym mechanizmem.

W pa藕dzierniku 2015 roku, Google wprowadza sztuczn膮 inteligencj臋 – RankBrain. Nie oznacza to, 偶e wszystkim steruje tylko maszyna. in偶ynierowie nadal trzymaj膮 r臋k臋 na pulsie. Chodzi o to, 偶e RankBrain dzia艂a szeregowo z g艂贸wnym rdzeniem algorytmu i jest w swym dzia艂aniu niemal偶e autonomiczny.

Jak dok艂adnie dzia艂a RankBrain?

RankBrain samodzielnie poprawia dzia艂anie algorytmu. W zale偶no艣ci od zapytania zmniejszy lub zwi臋kszy znaczenie backlink贸w, 艣wie偶o艣ci聽 oraz d艂ugo艣ci contentu, autorytetu strony internetowej czy optymalizacji SEO.

Nast臋pnie sprawdza on jak reaguj膮 na zaserwowane wyniki u偶ytkownicy. Je偶eli u偶ytkownicy byli usatysfakcjonowani, to zmiana jest implementowana do rdzenia g艂贸wnego algorytmu, je偶eli nie, to zmiany zostaj膮 cofni臋te.

Sk膮d AI wie, 偶e jeste艣my usatysfakcjonowani?

Sprawdza 4 parametry:

  1. CTRClick-Through-Rate – odsetek wy艣wietle艅, kt贸re doprowadzi艂y do klikni臋cia
  2. Dwell time – czas sp臋dzony od momentu klikni臋cia na wynik wyszukiwania do momentu, w kt贸rym u偶ytkownik wraca do wyszukiwarki.
  3. Bounce Rate – odsetek u偶ytkownik贸w, kt贸rzy opuszczaj膮 stron臋 po przej艣ciu z wynik贸w Google. Chodzi o to, aby zatrzyma膰 u偶ytkownika i nak艂oni膰 go do dalszego klikania po stronie. Co nie zawsze jest z艂e, poniewa偶 u偶ytkownik mo偶e opu艣ci膰 stron臋 w pe艂ni usatysfakcjonowany, a i tak zaliczy to jako 100% bounce rate.
  4. Pogo-sticking – fatalna rzecz, wchodzenie w wyniki strony i niemal natychmiastowy powr贸t do wynik贸w wyszukiwa艅, i klikanie kolejnych wynik贸w. Wyra藕ny sygna艂 niezadowolenia u偶ytkownika zaserwowanymi wynikami pod dane s艂owo kluczowe. W rezultacie, strony z pierwszych pozycji b臋d膮 spychane na dalsze pozycje.
Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO POGOSTICKING

Jak pozycjonowa膰 stron臋 przy wykorzystaniu RankBrain?

Kiedy艣 ludzie robili kilka stron, zbli偶onych tematycznie i pozycjonowali je na podobne „long tail keywords”. By艂y to d艂ugie ci膮gi wyraz贸w, czasem po 5-7 wyraz贸w na fraz臋 kluczow膮, poniewa偶 Google nie rozumia艂o intencji u偶ytkownik贸w. Co dawa艂o du偶e pole manewru do pozycjonowania stron.

Przyk艂adowo:

jak zrobi膰 swoj膮 stron臋 internetow膮 dla pocz膮tkuj膮cych

tworzenie stron internetowych poradnik

Google rozumie oba zapytania, wi臋c je偶eli b臋dziesz pozycjonowa艂 swoj膮 stron臋 na pierwsz膮 fraz臋 kluczow膮 z d艂ugim ogonem, to b臋dziesz r贸wnie偶 pozycjonowany pod fraz臋 ze 艣rednim ogonem, i odwrotnie. Intencja u偶ytkownika pod obiema frazami jest taka sama, Google to rozumie i je偶eli Twoja strona b臋dzie naprawd臋 najwy偶szych lot贸w, to b臋dziesz rankowa艂 nie tylko na te dwie frazy wy偶ej, ale na setki innych, podobnych fraz z t膮 sam膮 intencj膮.

Rdze艅 Algorytmu Google - pozosta艂a lista czynnik贸w

Pozycjonowanie za pomoc膮 domeny

Matt Cutts z Google zapewnia, 偶e:

"R贸偶nica pomi臋dzy domen膮, kt贸ra ma 6 miesi臋cy, a domen膮, kt贸ra ma rok nie jest wcale tak du偶a"
Matt Cutts
In偶ynier oprogramowania Google

Co znaczy, 偶e wiek domeny ma znaczenie, ale niewielkie.

Zar贸wno sama obecno艣膰 s艂贸w kluczowych w nazwie domeny jak i ich pozycja w ca艂ej nazwie (pocz膮tek, 艣rodek, koniec) ma znaczenie. Nie jest to tak mocny boost jak kiedy艣, ale nadal b臋dzie to przydatne.

Jeden z patent贸w Google zawiera takie stwierdzenie:

GOOGLE

鈥淰aluable (legitimate) domains are often paid for several years in advance, while doorway (illegitimate) domains rarely are used for more than a year. Therefore, the date when a domain expires in the future can be used as a factor in predicting the legitimacy of a domain.鈥

Co oznacza, 偶e czas na jaki domena jest rejestrowana b臋dzie czynnikiem, kt贸ry mo偶e by膰 u偶yty do zdefiniowania jej charakteru. Prostymi s艂owami, czy strona jest brana na powa偶nie i rozwijana czy te偶 po kilku miesi膮cach b臋dzie nieaktualizowana i porzucona.

Subdomena, mimo, 偶e jest w obr臋bie naszej domeny, jest widziana przez Google jako osobna strona. Mo偶emy wi臋c to wykorzysta膰 i stworzy膰 subdomen臋, kt贸ra zawiera s艂owo kluczowe w adresie.

Idealnie dopasowane domeny do s艂贸w kluczowych – to ju偶 nie to samo, co kiedy艣, jednak nadal daj膮 niewielk膮 przewag臋 ze wzgl臋du na percepcj臋 u偶ytkownik贸w.

Prywatne dane WhoIs mog膮 by膰 ostrze偶eniem dla Google, 偶e „kto艣 ma tu co艣 do ukrycia”.

"Gdy sprawdza艂em dane WhoIs, wszyscy mieli us艂ugi ukrywania danych WhoIs. Co nie jest automatycznie z艂e, ale je艣li dojdzie kilka innych negatywnych czynnik贸w, to cz臋sto mamy do czynienia z innym typem webmastera, ni偶 tym, kt贸ry posiada dwie, trzy strony internetowe..."
Matt Cutts
In偶ynier oprogramowania Google

Aczkolwiek, w czasach RODO/GDPR Google nieco zmieni艂o podej艣cie i nie jest to czynnik, kt贸ry ma wielki wp艂yw, b臋dzie on minimalny.

W momencie, gdy Google przy艂apie Ci臋 na za艣miecaniu spamem internetu, to automatycznie kara zostanie na艂o偶ona na wszystkie witryny, kt贸re s膮 w Twoim posiadaniu poprzez publiczne WhoIs.

Nic innego jak rozszerznia .pl .de .fr, kt贸re pomog膮 w rankowaniu w wybranym pa艅stwie, ale utrudni膮 pozycjonowanie globalne.

Optymalizacje SEO podstron

Ka偶dy post opublikowany na Twojej stronie witrynie zawiera tytu艂. Wa偶ne jest, aby dobiera膰 i sk艂ada膰 tytu艂 w taki spos贸b, 偶eby s艂owo kluczowe by艂o zawarte w tytule.

R贸wnie wa偶ne jest, aby s艂owo kluczowe by艂o umieszczone ju偶 na pocz膮tku tytu艂u, innymi s艂owy, s艂owo kluczowe musi otwiera膰 tytu艂 posta.

Co prawda Google nie bierze pod uwag臋 opisu meta przy rankowaniu stron, ale opis ma wp艂yw na CTR – Click Trough Rate, czyli odsetek klikni臋膰 w stosunku do wy艣wietle艅 w wynikach wyszukiwania. A to ju偶 ma wp艂yw na pozycjonowanie prze algorytmy Google.

Zawieranie s艂贸w kluczowych w nag艂贸wkach tekstu (H1,H2,H3) b臋dzie mia艂o pozytywny wp艂yw na nasz膮 pozycj臋 w wyszukiwaniach.

Metoda do obliczania wagi s艂贸w w oparciu o liczb臋 wyst膮pie艅 danego s艂owa.

Inaczej, im cz臋艣ciej s艂owo kluczowe wyst臋puje w tek艣cie, tym wi臋ksza szansa, 偶e tekst jest po艣wi臋cony w艂a艣nie temu s艂owu.

Przyk艂adowo, pozycjonowanie

Jak widzicie wy偶ej, to warto艣ci TF (Term Frequency).

S艂owo bo oraz albo wyst臋puje nawet cz臋艣ciej, ni偶 pozycjonowanie. Czy to znaczy, 偶e nasz tekst jest o tych dw贸ch s艂owach?

Nie, musimy wzi膮膰 pod uwag臋 ich unikatowo艣膰 wzgl臋dem ca艂ego internetowego zbioru.

Poni偶ej jest IDF (Inverse Document Frequency). IDF stara si臋 odsia膰 s艂owa, kt贸re wyst臋puj膮 zbyt cz臋sto i zmniejsza ich warto艣膰, s膮 to zazwczyczaj Stop-Words: a, aby, ach, acz, aczkolwiek, aj, albo, ale, ale偶, ani, a偶, bardziej, bardzo, bo, bowiem, by itd.

Wi臋c, mo偶emy 艣mia艂o zignorowa膰 stop-words podczas pisania, nie b臋d膮 one mia艂y 偶adnego wp艂ywu na jako艣膰 naszego tekstu pod 偶adnym wzgl臋dem.

Musimy natomiast zwr贸ci膰 uwag臋 na s艂owa kluczowe, na kt贸re chcemy pozycjonowa膰. Musz膮 one posiada膰 odpowiedni膮 cz臋stotliwo艣膰 w por贸wnaniu z wynikami w TOP10 Google, aby skutecznie rankowa膰.

Przyk艂adowo, pierwszy wynik z Google pod fraz臋 „pozycjonowanie” posiada tekst o d艂ugo艣ci 5000 wyraz贸w, s艂owo pozycjonowanie pojawi艂o si臋 30 razy. I do takiej cz臋stotliwo艣ci r贸wnie偶 powinni艣my d膮偶y膰.

Im wi臋cej s艂贸w w po艣cie, tym wi臋ksze pokrycie tematu. D艂ugie, obszerne i wyczerpuj膮ce temat teksty s膮 najbardziej preferowane przez algorytmy.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO

Przy obszernych tekstach powy偶ej 2000 s艂贸w, spis tre艣ci jest wskazany. Pozytywnie wp艂ynie na User Experience oraz pomo偶e robotom szybciej zindeksowa膰 tre艣膰.

Z ang. Keyword Density, mo偶e pom贸c robotom w okre艣leniu tematyki Twojej witryny, ale prze艂adowanie s艂owami kluczowymi z pewno艣ci膮 przyniesie negatywny efekt.

W dawnych czasach Google skanowa艂o strony i wyszukiwa艂o s艂贸w kluczowych, dzi臋ki kt贸rym indeksowa艂o odpowiednio strony. Strony by艂y prze艂adowane odpowiednimi s艂owami kluczowymi, aby Google kierowa艂o ruch w艂a艣nie na upchane s艂owami kluczowymi strony.

Dzi艣 Google jest na zupe艂nie innym poziomie. Wi臋c indeksowanie odbywa si臋 r贸wnie偶 na podstawie zbie偶nych/pokrewnych/powi膮zanych s艂贸w kluczowych. Poniewa偶 Google rozumie intencje u偶ytkownik贸w poprzez algorytmy, kt贸re dzia艂aj膮 w tle.

To NIE s膮 synonimy!

We藕my przyk艂adowo s艂owo kluczowe – Kawa. LSI w tym przypadku b臋d膮 kubek, automat, starbucks, ziarna, filtr itd.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO LSI KEYWORDS

艢mia艂o mo偶na u偶ywa膰 LSI keywords w nag艂贸wkach, tek艣cie, tytu艂ach oraz opisach meta stron. Pomo偶e to Google bardziej trafnie zrozumie膰 nasz膮 stron臋 i odpowiednio ja zindeksowa膰 oraz wypozycjonowa膰.

Strony internetowe, kt贸re opisuj膮 dane zagadnienie od A do Z b臋d膮 mia艂y ogromn膮 przewag臋 nad stronami, kt贸re opisuj膮 temat pobie偶nie, bez dog艂臋bnej analizy.

Jest to jeden z g艂贸wnych czynnik贸w, kt贸ry ma wp艂yw na pozycjonowanie stron internetowych. A do tego potrzebny jest naprawd臋 wydajny i dobrze skonfigurowany hosting. Wszystkie nowoczesne wyszukiwarki uwzgl臋dniaj膮 szybko艣膰 strony jako czynnik przy pozycjonowaniu. Im szybciej, tym wy偶ej w wynikach.

Zduplikowana tre艣膰 na stronie to nie koniec 艣wiata, ale nie mo偶na tego problemu ignorowa膰. Z pomoc膮 przychodzi tag kanoniczny.

Tag, kt贸ry ma za zadanie okre艣lenie oryginalnego 藕r贸d艂a w przypadku zduplikowanej tre艣ci.

Je偶eli posiadamy dwa bardzo zbli偶one do siebie wpisy na naszym blogu, najlepiej po艂膮czy膰 je w jedn膮 ca艂o艣膰, a do obu poprzednich wpis贸w doda膰 atrybut rel=”canonical” i wskaza膰 link do skonsolidowanej, po艂膮czonej wersji wpisu.

Zdj臋cia s膮 r贸wnie wa偶ne co tekst. Dobrze opisane alt texty, nazwy zdj臋c, tytu艂y oraz opisy daj膮 jasny sygna艂 dla wyszukiwarek o swojej warto艣ci.

Nie zapominajmy o wadze zdj臋膰, optymalizacje SEO to jedno, ale prawid艂owa kompresja zdj臋膰 jest r贸wnie偶 istotna.

Aktualizowanie post贸w to znak dla Google, 偶e strona jest ca艂y czas aktualizowana.

Obj臋to艣膰 aktualizacji ma te偶 tutaj znaczenie. Poprawienie kilku liter贸wek, a dodanie 150 wyrazowego bloku tekstu to dwie bardzo r贸偶ne aktualizacje.

To samo tyczy si臋 samej strony, nie tylko samych post贸w.

Linkowanie do zewn臋trznych, zaufanych stron pomaga Google da膰 nam pewien token zaufania.

Tutaj chodzi o linki „DoFollow” i linkowanie do stron o wysokim autorytecie.

Porz膮dnie i bezb艂臋dnie napisany tekst, to znak wysokiej jako艣ci.

Strony, kt贸re s膮 poprawnie zoptymalizowane pod urz膮dzenia mobilne maj膮 艂膮twiejsz膮 drog臋 do wy偶szych pozycji. Jest to bez w膮tpienia jeden z kluczowych czynnik贸w przy pozycjonowaniu.

Przewa偶aj膮ca cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w Google u偶ywa telefon贸w do korzystania z internetu, wi臋c urz膮dzenia mobilne maj膮 priorytet nad komputerami osobistymi.

Czasem zdarza si臋, 偶e pewne elementy s膮 ukrywane w wersjach dla urz膮dze艅 mobilnych, aby zachowa膰 sp贸jno艣膰 strony. Google potwierdzi艂o, 偶e nie jest to problemem.

Jak ukryjemy nieistotny obrazek, kt贸ry jest tylko ozdob膮, to nic z艂ego si臋 nie stanie. Je偶eli natomiast chodzi o obrazek, kt贸ry jest niezb臋dn膮 cze艣ci膮 contentu, to powinien by膰 on zawsze widoczny.

Tre艣膰 uporz膮dkowana w zak艂adkach mo偶e by膰 pomini臋ta podczas indeksowania.

Tre艣膰 dost臋pna bez ingerencji u偶ytkownika

Tre艣膰 niewidoczna na pierwszy rzut oka, dost臋pna dopiero po klikni臋ciu. Istnieje ryzyko braku indeksacji.

Zbyt du偶a ilo艣膰 link贸w wychodz膮cych „DoFollow” zaszkodzi pozycji strony linkuj膮cej.

Poniewa偶 powstaje ryzyko manipulacji wynikami w Google.

Strony i posty, kt贸re zawieraj膮 zdj臋cia, filmy oraz pozosta艂e interaktywne elementy mog膮 by膰 sygna艂em wysokiej jako艣ci dla Google.

Dlatego warto urozmaica膰 nasz content obrazkami oraz filmami.

Ilo艣膰 link贸w wewn臋trznych kieruj膮cych do danej strony daje jasny sygna艂, 偶e ta strona jest wa偶niejsza od reszty.

Uszkodzone linki mog膮 艣wiadczy膰 o opuszczonej stronie. Dlatego warto zadba膰 o starsze wpisy i sprawdza膰 linkowanie wewn臋trzne.

Chodzi o j臋zyk, kt贸ry jest u偶yty w tekscie – mocno techniczny, 艂atwy i zrozumia艂y, 艣rednio-zaawansowany.

Google na pewno zbiera takie informacje, ale nie wiemy do ko艅ca, co z tym dok艂adnie robi膮. Trwa debata, 偶e 艂atwy i zrozumia艂y tekst przemawia do znacznie wi臋kszego grona u偶ytkownik贸w, wi臋c ma te偶 wy偶sz膮 pozycj臋. Dowod贸w brak.

Linki affiliacyjne same w sobie nie szkodz膮, chyba, 偶e jest ich za du偶o.

Chodzi o strony, kt贸re nie maj膮 偶adnego contentu, a jedynie linki affiliacyjne. Rewelacji z takiej strony raczej nie b臋dzie.

Du偶a ilo艣膰 b艂臋d贸w i trefne kodowanie mo偶e by膰 sygna艂em, 偶e strona jest niskiej jako艣ci.

Namawiam do zapoznania si臋 z WordPressem, na kt贸rym za艂o偶ycie swoj膮 stron臋 internetow膮 bez kodowania!

Im kr贸tsze URL’e, tym wy偶sze pozycje w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO ILOSC ZNAKOW W URL - POZYCJA W GOOGLE
  1. Listy numerowane s膮 oznak膮 jako艣ci, bardziej przyjazne u偶ytkownikom i preferowane prze Google.
  2. Zbyt du偶a ilo艣膰 link贸w w tek艣cie sprawia, 偶e jest on mniej czytelny i rozprasza u偶ytkownika.
  3. Odpowiedni dob贸r czcionki jest kluczowy, musi by膰 czytelna i przejrzysta.
  4. Przyjazny u偶ytkownikom uk艂ad strony, to taki, kt贸ry prezentuje tre艣膰 od razu po wej艣ciu na stron臋 bez scrollowania, bez zb臋dnych zdj臋膰, bez denerwuj膮cych wyskakuj膮cych okien.

Pozycjonowanie stron internetowych to zadanie, kt贸re w g艂贸wnej mierze jest wykonywane na stronie, wpisie na blogu oraz tre艣ci.

Pozycjonowanie z poziomu ca艂ej witryny

Poprzedni rozdzia艂 dotyczy艂 pojedynczej strony lub wpisu. Teraz spojrzymy na pozycjonowanie stron internetowych w nieco szerszym spektrum.

Tre艣膰 to g艂贸wny element naszych stron i post贸w, musi by膰 u偶yteczny i warto艣ciowy na ka偶dej stronie, podstronie, kategorii i po艣cie, po prostu wsz臋dzie.

Google preferuje witryny, na kt贸rych 艂atwo mo偶na nawi膮za膰 kontakt z w艂a艣cicielem.

Chodzi o 艂atwo dost臋pne dane kontaktowe.

Mamy tu do czynienia z filtrem, kt贸ry b臋dzie separowa艂 witryny o spamerskiej naturze od witryn, kt贸re reprezentuj膮 wysoki poziom jako艣ci.

Dobrze zbudowana struktura u艂atwi robotom indeksowanie i pozycjonowanie Twojego contentu.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO struktura witryny silos

Mapa strony pomaga robotom w indeksowaniu tre艣ci, przez co zwi臋ksza widoczno艣膰 w wyszukiwarkach.

Czyli czas nieprzerwanej pracy waszej witryny/serwera. Du偶a ilo艣膰 niedost臋pno艣ci/nieosi膮galno艣ci witryny mo偶e si臋 odbi膰 nawet w postaci de-indeksowania zawarto艣ci z wyszukiwarek, czyli usuni臋cia z wynik贸w wyszukiwa艅.

Tzw. okruszki. Przyjazna u偶ytkownikom oraz robotom nawigacja, kt贸ra pomaga okre艣li膰 gdzie dok艂adnie si臋 aktualnie znajdujesz na stronie.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO breadcrumbs

Bezpiecze艅stwo u偶ytkownik贸w to sprawa na pewno wa偶na. Wi臋c obecno艣膰 certyfikatu SSL na stronie to czynnik i sygna艂 dla Google, kt贸ry pomo偶e w pozycjonowaniu strony.

Wspomniane wcze艣niej optymalizacje z my艣l膮 o urz膮dzeniach mobilnych. Na chwile obecn膮 jest to wr臋cz niezb臋dne. Za brak tej wa偶nej optymalizacji, Google nak艂ada kary.

Strona, po kt贸rej ci臋偶ko si臋 porusza膰, jest zawi艂a w nawigacji i og贸lnej obs艂udze. Czas sp臋dzony na stronie jest kr贸tki, ma艂a ilo艣膰 stron odwiedzonych na sesje oraz wysoki bounce rate, to bardzo z艂e znaki dla Google.

Backlinki

Linki z wiekowych domen mog膮 by膰 du偶o mocniejsze, ni偶 linki z m艂odych witryn.

Starsze domeny maj膮 bonusowy autorytet za wiek.

Najwa偶niejszy czynnik, kt贸ry ma wp艂yw na pozycj臋 w wyszukiwarkach Google, to bezsprzecznie ilo艣膰 backlink贸w pochodz膮cych z innych domen.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO ilosc linkow z innych domen

Linki pochodz膮ce z r贸偶nych adres贸w IP przynios膮 wi臋cej po偶ytku, ni偶 linki z tego samego IP, nawet je艣li b臋dzie ich 100x wi臋cej.

Tzw. Anchor text. Jest to tekst, pod kt贸ry podpi臋ty jest link. Ma on znaczenie, gdy偶 to istotny element w pozycjonowaniu. Najlepsze anchory, to takie, kt贸re s膮 tematycznie powi膮zane z linkowan膮 stron臋.

Przyk艂adowo, pozycjonowanie stron prowadzi do strony o pozycjonowaniu stron.

Jako艣膰 witryny lub strony obliczana za pomoc膮 matematycznego algorytmu i zamkni臋ta w skali 0-100. Kiedy艣 PageRank od Google, aktualnie nie ma nast臋pcy PageRank’a, ale powsta艂y alternatywy. Np. URL Rank od ahrefs.

Autorytet obliczany jest na podstawie profilu linkowego danej witryny. Je偶eli strona posiada du偶膮 ilo艣膰 link贸w dofollow z witryn o wysokim autorytecie, to b臋dziemy r贸wnie偶 na tym budowa膰 w艂asny autorytet.

S膮 to linki z tagiem rel=„nofollow”. Tagu u偶ywamy, gdy chcemy oznaczy膰 link, kt贸ry nie jest organiczny, aby nie manipulowa膰 pozycjami linkowanych domen. Analogicznie, gdy chcemy manipulowa膰 pozycjami, nie u偶ywamy nofollow, ale trzeba liczy膰 si臋 z potencjalnymi konsekwencjami.

Nienaturalna ilo艣膰 link贸w pochodz膮cych z jednego 藕r贸d艂a b臋dzie oznak膮 spamu dla Google i mo偶e si臋 to okaza膰 bardzo niekorzystne, wr臋cz szkodliwe dla naszej pozycji. Kupowanie link贸w na allegro jest niebezpiecznie, a w najlepszym przypadku ma艂o efektywne.

Zaliczane przez Google do manipulowania pozycjonowaniem i niezgodne z wytycznymi. Je偶eli nie b臋d膮 oznaczone nowo wprowadzonym atrybutem rel=”sponsored” lub rel=”nofollow”, to mog膮 by膰 z tego powodu problemy.

Chodzi tu przede wszystkim o wszelakie formy sprzeda偶y link贸w.

Google doskonale zdaje sobie spraw臋 ze spamu, kt贸ry pochodzi w艂a艣nie z for dyskusyjnych. Nie ma si臋 co 艂udzi膰, linki z for dyskusyjnych s膮 przewa偶nie bardzo s艂abe.

Czyli stopka, sidebar (panel boczny), header. Jako, 偶e s膮 to elementy statyczne, dodane do ka偶dej wygenerowanej strony, linki b臋d膮 pojawia膰 si臋 na ka偶dej naszej podstronie i na wszystkich wpisach. Jednak testy potwierdzaj膮, 偶e takie linki s膮 zawsze liczone jako pojedynczy link.

Linki, kt贸re wychodz膮 z niskiej jako艣ci, kr贸tkiego tekstu s膮 du偶o s艂absze, ni偶 linki z wysokiej jako艣ci, obszernego artyku艂u tematycznie powi膮zanego z linkowan膮 domen膮. Czyli najcz臋艣ciej zwyk艂y spam z linkiem.

U偶ytkownicy

Nauczanie maszynowe od Google. Algorytm, kt贸ry sortuje wyniki wyszukiwa艅 w taki spos贸b, aby by艂y one satysfakcjonuj膮ce dla u偶ytkownik贸w, w WIELKIM skr贸cie.

Click-Through-Rate. Odsetek klikni臋c z listy wynik贸w. Jest to najcz臋艣ciej 艣ci艣le powi膮zane z opisami meta oraz tytu艂ami, kt贸re maj膮 za zadanie zach臋ci膰 u偶ytkownika do klikni臋cia w艂a艣nie w Tw贸j link.

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅. Dyskusja na temat znaczenia bounce rate w pozycjonowaniu stron internetowych nadal trwa.

Czy wysoki bounce rate znaczy, 偶e nasze strony s膮 niskiej jako艣ci? Nie do ko艅ca, bo przecie偶 mo偶emy zaspokoi膰 potrzeb臋 u偶ytkownika, da膰 mu to, czego szuka艂, wtedy zamknie on stron臋 usatysfakcjonowany, a my zaliczymy 100% BR. Na pewno Google bierze pod uwag臋 r贸wnie偶 inne czynniki, jak np. Dwell Time.

Czyli jak d艂ugo u偶ytkownicy zostali na Twojej stronie w momencie przej艣cia z wynik贸w wyszukiwa艅.

Im d艂u偶ej, tym oczywi艣cie lepiej. Zbyt szybki powr贸t do wynik贸w b臋dzie oznacza艂, 偶e Twoja strona nie zaspokoi艂a intencji u偶ytkownika i prawdopodobnie spadnie w rankingu pod dane s艂owo kluczowe.

Ruch bezpo艣redni, czyli ile os贸b odwiedza nasz膮 stron臋 internetow膮 wpisuj膮c nasz adres bezpo艣rednio w przegl膮darce, bez u偶ycia Google.

Google potwierdza, 偶e u偶ywa danych z przegl膮darki Chrome. Strony, kt贸re s膮 cz臋艣ciej odwiedzane maj膮 wy偶sz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwa艅.

U偶ytkownicy, kt贸rzy wracaj膮 do danej strony, to r贸wnie偶 sygna艂 dla Google, 偶e jest na niej co艣 warto艣ciowego.

Bardzo szkodliwy typ bounce rate’a. 100% bounce, Dwell Time kilka sekund i dalsze wyszukiwanie.

Pomy艣lcie, co to mo偶e oznacza膰 dla Google? Pierwsze dwie pozycje wcale nie satysfakcjonuj膮 zapyta艅 u偶ytkownika, wi臋c prawdopodobnie zostan膮 zepchni臋te w d贸艂 w wynikach wyszukiwania, a w ich miejsce wskoczy strona z dotychczasowej, trzeciej pozycji.

Pozycjonowanie stron internetowych - Algorytm google - Czynniki maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie - Subverse SEO POGOSTICKING

Podobnie jak ruch bezpo艣redni w przegl膮darce Chrome, tak samo dodanie strony do zak艂adek mo偶e da膰 boosta w pozycjonowaniu stron internetowych.

Google potwierdza r贸wnie偶, 偶e komentarze pomagaj膮 w rankowaniu stron w wyszukiwarkach. 艢wiadcz膮 one przede wszystkim o jako艣ci strony, a tak偶e pomagaj膮 budowa膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 naszej strony. Warto rozwa偶y膰 mo偶liwo艣膰 komentowania.

Media spo艂eczno艣ciowe

Sygna艂y pochodz膮ce z medi贸w spo艂eczno艣ciowych odgrywaj膮 r贸wnie偶 swoj膮 role w pozycjonowaniu stron. Mimo, 偶e wszystkie linki z Facebook’a czy Twitter’a b臋d膮 „nofollow”, to udost臋pnienia, lajki i retwitt’y s膮 r贸wnie偶 jasnym sygna艂em dla Google, 偶e content jest ponadprzeci臋tny.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jest na pewno jeszcze wiele czynnik贸w, o kt贸rych zwyczajnie nie wiemy, ale mam nadziej臋, 偶e lista powy偶ej oka偶e si臋 pomocna przy pozycjonowaniu Waszej strony i osi膮ganiu wysokich pozycji. Bez uwzgl臋dnienia powy偶szych czynnik贸w, Wasza droga mo偶e okaza膰 si臋 du偶o bardziej kr臋ta, ni偶 powinna by膰.

Pozycjonowanie w praktyce

Oprogramowanie

Research s艂贸w kluczowych powinien by膰 pierwszym krokiem w stron臋 skutecznego pozycjonowania. Na szcz臋艣cie mamy oprogramowanie u艂atwiaj膮ce wyszukiwanie s艂贸w kluczowych.

  1. Jakie s艂owa generuj膮 ruch
  2. Jakie s膮 powi膮zane frazy kluczowe
  3. Jaka jest trudno艣膰 w pozycjonowaniu danego s艂owa
  4. Kto jest nasz膮 konkurencj膮
  5. Ile konkurencja ma backlink贸w
  6. Gdzie maj膮 backlinki

Na te oraz inne pytania odpowiada Ahrefs, SEMRush, MOZ, Majestic. S膮 to p艂atne us艂ugi, oko艂o ~100$ miesi臋cznie za najbardziej podstawowy pakiet z ograniczeniami. Konta bez ogranicze艅 potrafi膮 kosztowa膰 kilkaset dolar贸w miesi臋cznie, co mo偶e by膰 poza zasi臋giem dla wi臋kszo艣ci z nas.

Istnieje r贸wnie偶 bardzo dobra, darmowa alternatywa – Ubersuggest.

Jedyne wymaganie, to znajomo艣膰 j臋zyka angielskiego.

Mo偶emy prze艣wietli膰 konkurencj臋, sprawdzi膰 na jakie frazy kluczowe rankuj膮, ilo艣膰 backlink贸w, miesi臋czny ruch, a tak偶e autorytet.

Jak zjedziecie w d贸艂 strony, to pojawi膮 si臋 konkretne s艂owa kluczowe i pozycj臋 w Google, kt贸re zajmuj膮 oraz szacowan膮 miesi臋czn膮 ilo艣膰 zapyta艅.

Kolejn膮 przydatn膮 opcj膮 jest „Keyword Ideas”. Pomo偶e nam wynale藕膰 jakie s艂owa kluczowe generuj膮 najwi臋kszy ruch, czyli mniej wi臋cej na jakie tematy najlepiej pisa膰.

Dodatkowo mo偶ecie sprawdzi膰 wyszukiwania powi膮zane oraz sprawdzi膰 TOP10+ w wynikach wyszukiwa艅 na dan膮 fraz臋 kluczow膮.

Jak na darmowe narz臋dzie, to nie ust臋puje wcale tym p艂atnym, siedzia艂em troch臋 czasu i por贸wnywa艂em Ubersuggest, Ahrefs i SEMRush pod k膮tem szacowanych ilo艣ci wyszukiwa艅 fraz kluczowych oraz wyszukiwa艅 powi膮zanych i naprawd臋 wcale od siebie nie odbiega艂y.

R贸偶nice by艂y widoczne w ilo艣ci odkrytych backlink贸w, ale jak na darmowe narz臋dzie i tak by艂o naprawd臋 dobrze.

Jest to nadal darmowe narz臋dzie i posiada pewne ograniczenia. W ramach jednego konta mo偶emy stworzy膰 5 projekt贸w, ka偶dy projekt mo偶e 艣ledzi膰 post臋p 25 s艂贸w kluczowych, co mo偶e okaza膰 si臋 niewystarczaj膮ce. Nie posiada tak rozbudowanych raport贸w jak narz臋dzia p艂atne. Mo偶na si臋 r贸wnie偶 przyczepi膰 do interfejsu, ale to ju偶 mniej istotne mankamenty. Za darmo otrzymujemy naprawd臋 u偶yteczne narz臋dzie do pozycjonowania.

Wi臋cej praktyki

seo i pozycjonowanie stron internetowych - ubersuggest4

Mo偶emy 艂atwo namierzy膰 backlinki „DoFollow”, kt贸re s膮 najbardziej po偶膮dane je艣li chodzi o pozycjonowanie. A wymy艣lanie ko艂a na nowo mo偶e okaza膰 si臋 kosztowne i czasoch艂onne, wi臋c staramy si臋 sprawdzi膰 wszystkie backlinki konkurencji, kt贸re maj膮 wysoki „Domain Score”, jest to co艣 na wz贸r autorytetu domeny, i staramy si臋 pozyska膰 r贸wnie偶 backlinki do naszej strony internetowej, je艣li to mo偶liwe.

Je偶eli s膮 to katalogi, to postarajmy si臋 doda膰 tekst na 300 wyraz贸w, kt贸ry tematycznie nawi膮偶e do linka, kt贸rego b臋dziecie chcieli umie艣ci膰. Go艂y link mo偶e by膰 potraktowany jako spam przez Google.

Je艣li fora, to poszukajcie dzia艂u z og艂oszeniami, w kt贸rym na spokojnie b臋dziecie mogli doda膰 tekst i umie艣ci膰 w nim link. Nie pr贸bujcie na si艂臋 spamowa膰, bo nie t臋dy droga.

Media spo艂eczno艣ciowe mog膮 by膰 dobrym 藕r贸d艂em ruchu, jednak wszystkie linki b臋d膮 „nofollow”. Mo偶emy nawet zainwestowa膰 w p艂atn膮 promocj臋 naszego contentu, aby dotrze膰 do wi臋kszej ilo艣ci u偶ytkownik贸w. Je偶eli dysponujemy 艣wietnym contentem, to z pewno艣cia kto艣 zacznie do nas linkowa膰 ze stron zewn臋trznych z linkami „dofollow”, aby podzieli膰 si臋 naszym wspania艂ym artyku艂em z innymi.

Nie da si臋 ukry膰, 偶e zdobywanie backlink贸w, to bardzo ci臋偶kie zadanie. Ale skupmy si臋 przede wszystkim na contencie najwy偶szej jako艣ci, lepszej jako艣ci, ni偶 ca艂a konkurencja, a backlinki na pewno si臋 pojawi膮!

FIN.

Je偶eli macie jakie艣 niejasno艣ci, to prosz臋 pyta膰 w komentarzach. B臋d臋 bardzo wdzi臋czny za udost臋pnianie.

10 Ocena
END GAME SEO

Kompletny poradnik pozycjonowania stron internetowych oraz optymalizacji SEO.

Oceny u偶ytkownik贸w: 5 (1 votes)

Komentarze

  Subscribe  
Powiadom o
Maciej Wi艣niewski Us艂ugi IT
  • NIP: 8821977183
  • REGON: 383667546
  • 796 548 126
  • info@subverse.pl
Zostaw email i b膮d藕 na bie偶膮co!

Nie spamuje i nie sprzedaje meili osobom trzecim, no stress!

SUBVERSE
Logo